woensdag 29 januari 2014

The making of Stieg Cactusson


Vraag me niet waar hij vandaan komt, deze man met cactusbaard. Hij zat al lang klaar en nu is ie uitgekomen. Hij werd van verf.
Het is u misschien al opgevallen: ik heb iets met cactussen. Die zijn ook zooo dankbaar om te tekenen. Probeer maar eens.. neem uw potlood bij de hand. Ja, een potje misschien. Een gekke blub of blobber. En dan nog iets kenmerkends. Wat stekeltjes? Een frivool bloemetje? Een vlekje hier en daar? Uitstekend!
Hij kreeg de naam Stieg. Stieg Cactusson.
(Ik ben helemaal pro flauwe mopjes)
Stieg kreeg een bruine envelop als canvas - ja, niet er in, maar er op - en begint morgen aan een reis naar Italië. Daar komt hij hopelijk terecht bij Alessio Guano die me inviteerde om aan zijn 'Mail Art Project' mee te doen. Dus hup, naar La Spezia... ciao Stieg!



Don't ask me where he comes from, this man with a cactusbeard. He was wandering in my head for a while, and now he came out. Painted.
You may have noticed I'm fond of cacti. They are so much fun to draw. Have a go... take a pencil. Yes, you could start with a pot. A weird blob or blubber. And then something distinctive. Some prickels? A frivolous flower? A few speckles? Stunning! (or stinging?).
I named him Stieg. Stieg Cactusson.
(I'm all for silly jokes)
Stieg's canvas is a brown envelope - yes, not in it, on it - and he is off to Italy tomorrow. Hopefully his journey brings him to Alessio Guano who invited me to take part in his Mail Art Project. So hop now, to La Sperzia... ciao Stieg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten