vrijdag 8 juni 2012

(S)watch!



Gisteren een fijn pakje in ontvangst genomen. Stalen van alle stofjes die ik de afgelopen maanden heb ontworpen én de nieuwe kleurenkaart van spoonflower. De lieve mensen van spoonflower - ze zijn echt lief :-) - zijn al enkele weken aan het sleutelen aan hun kleurprofielen. Doel is onder andere om meer overeenkomst te krijgen tussen de schermkleuren en de effectieve prints op stof (ze voorzien oa ook ICC profielen naargelang het type stof!).

Yesterday I received a nice package. Swatches from all the fabric I designed the last couple of months and the new colormap from spoonflower. The sweet people of spoonflower - they really are sweet :-) - are tweaking their colorsystem. One of their aims is to get a good match between the colors on your screen and the colors in print (they even provide ICC profiles for each type of fabric!).






Bij de 'Biker Birds' lijkt die opzet al zeer geslaagd. Op de eerste prints was de achtergrond veel feller en blauwer dan bedoeld. Nu is't perfect (+ vreugdesprongetje).


It seems like their efforts will pay off when I look at my 'Biker Birds'. The background in the previous print was much brighter and more blue dan intended. Now it's perfect (+ jump for joy).



De meeste stofjes zijn hier al de revue gepasseerd. Deze 'fishdrops are falling' hadden jullie nog te goed...

I've shown most of my designs on this blog. This 'fishdrops are falling' fell through the cracks...


Mijn allereerste patroon 'old music never dies' is nu ook goedgekeurd en 'for sale'!

My first fabric design 'old music never dies' is now approved and 'for sale'!

En dan nog dit.
Ik ben gezwicht.
Hoe kan ik al die stoffen maken en er dan zelf niets mee doen.
Daarom: volgende week mijn eerste les achter het stikmachien bij buurvrouw Kaat (Creaspect).
Eerste project: mijn 'a lot of bots' verwerken tot een heerlijk knus TV-deken.

To end with.
I've caved in.
How can I make all this fabric and not do anything with it.
So I booked my first sewing lesson with my neighbor Kaat (Creaspect).
First project: turn my 'a lot of bots-fabric' in to a TV-blanket.




4 opmerkingen:

  1. NOG cooler dan zelf je spullen maken, is ze maken met zelfontworpen stofjes! Enjoy ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, jij kan het omgekeerde doen en eens je eigen stofje ontwerpen (of dat doe je mss al?)

      Verwijderen
    2. Da's gewoon al een hele collectie! Er zitten echt pareltjes tussen. Doe vooral zo voort zou'k zeggen. Dikke zoen, Liselotte

      Verwijderen
    3. Er zit nog zoooo veeeel 'stof in mijn kop', dus ik doe zéker nog even voort :-) Zoen terug!

      Verwijderen