maandag 13 mei 2013

Mieke houdt me vast



Schaaf dat commerciële kantje er af en 't is best leuk, zo'n dag in teken van je moeder.

Ik mocht gisteren het moederen wat achterwege laten - dat deed manlief wel op z'n papa manier - en kreeg de tijd om in alle rust een pakje voor mijn moeder te maken.

Voor mama was het de eerste moederdag (de sossen versie) zonder moeder.
Ik wou al lang iets voor haar maken met enkele wollen dekens van oma - moeders moeder - en dit leek me de ideale gelegenheid.

Het werd een über recyclage tasje met naast die wollen dekens van oma ook nog een stuk hemd dat ooit van mama was, een restje van een van mijn eigen stofjes én knopen van meter - moeders schoonmoeder. Zowaar, vier moeders op een rij.

'Mieke houdt me vast' zegt het tasje trots :-)
Dat liedje zong en zingt ze vaak, Annemie(ke), mijn moeder.
Nu draagt ze Bliet - inderdaad ja, haar moeder - nog op een andere manier met zich mee.

Jaaah ik weet het, ik zei toch al dat ik een weekdier ben, en dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe ik vroeger onder die dekens werd ingestopt door oma Bliet - héééél strak - en hoe ze me heeft geleerd het perfecte bed op te maken - dat witte laken er zo mooi overgeplooid - en hoe mama me er toe bracht om mijn donsovertrekken binnenstebuiten de kast in te steken...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten